Září 2025
Skáče, skáče vrabeček, v zobáčku má drobeček – 22. – 26. 9. 2025
Tento týden byly děti seznámeny s některými druhy ptáků. Učily se je pojmenovat a poznat jejich vzhled. Vysvětlili jsme si, že jsou ptáci přezimující a stěhovaví a rozdělili je podle toho. Děti jsou vedeny k odpovědnosti a péči o tato zvířata. Celý týden si všichni hráli na ptáčky v rámci pohybových her a napodobovali jejich zvuky. Naučili jsme se písničku V zahradě na hrušce sedává kos, která byla doprovozena také pohybem. V rámci jemné motoriky si děti nenásilně procvičily především špetkový úchop, kdy pracovaly s netradičním materiálem (zrní, mák, nanukové špejle, peří). Prováděli jsme také dechové a prstové cvičení nebo motoriku mluvidel. Děti pracovaly více ve skupinkách pro rozvoj spolupráce. U všech činností byl kladen důraz na rozvoj představivosti a fantazie.









Fouká, fouká, podzim si brouká – 15. – 19. 9. 2025
Léto se chýlí ke konci, a tak děti mohou sledovat změny v přírodě týkající se přicházejícího podzimu. Osvojují si jednoduché poznatky o světě a životě. Že se mění roční doby a jaké znaky jsou typické pro podzim. Všechny konkrétní rysy probereme během dalšího měsíce. Tento týden jsme se zaměřili na počasí a pouštění draků. Všichni se učí soustředěnosti při řízených činnostech. Děti znají novou písničku Dráček, kterou doprovázely na Orffovy nástroje, ale také ji ztvárnily pohybem, kdy cvičily s papírovým dráčkem. Jednoho takového si vyrobily pomocí tupování a otisku barev. U všech činností je kladen důraz na rozvoj fantazie a kreativity dětí a možnosti vlastního zkoumání a objevování. Zaměřujeme se na poznání základních barev a upevňování jejich názvů. Děti se učí vnímat prostorové vztahy nebo porovnávání velikostí. Pomocí grafomotorických a senzorických aktivit děti nenásilně rozvíjí svojí jemnou motoriku ruky. Také si osvojují svému věku přiměřené praktické dovednosti v oblastí pohybových lokomocí. Nadále se upevňují pravidla třídy a vztahy mezi dětmi. Hodně času trávíme na školní zahradě plné podzimního radování.









Opička má domeček a v něm malý stoleček – 8. – 12. 9. 2025
Druhý týden pokračoval poklidnou adaptací, kterou jsme propojili s tématem domova, protože chceme, aby se děti ve školce cítily jako doma. Povídali jsme si tom, s kým bydlíme. Děti stavěly domečky z kostek různých velikostí. Těmi jsme se zabývali celý týden a porovnávali je mezi sebou. Popsali jsme si i budovu MŠ. Seznámili se s pohádkou Bouda budka, s kterou děti pracovaly zbytek týdne. Společnými silami jsme příběh i zdramatizovali, kdy se děti snažily napodobit všechna zvířátka z pohádky. Děti zkoušely v rámci grafomotoriky domeček i kreslit. Naučili jsme se seznamovací písničku Kdo dnes přišel do školky, u které si všichni stále upevňují jména nových kamarádů. Hráli jsme hudebně pohybové hry jako ,,Kolo mlýnský“, ,,Bublina“, ,,na ježečky“ (deka), ale také jsme cvičili s masážními míčky nebo překonávali jednoduché překážky. V pátek nám den zpestřilo veselé divadlo s pohádkou O Palečkovi, které se dětem moc líbilo.











Já jsem kluk a ty jsi holka, čeká na nás naše školka – 1. – 5. 9. 2025
Adaptační týden proběhl v adekvátním poklidu. Byl to týden plný velkých změn a seznamování, které děti zvládly velice dobře, přátelsky a hrdinsky. Všichni se naučili odloučit na určitou dobu od rodičů, znají svoji značku a orientují se v prostorách školky i školní zahrady. Děti se seznámily s pravidly třídy. Atmosféra a práce v naší třídě byla přiměřena nastavení dětí, aby pro ně bylo vše co nejpřijatelnější. V tomto duchu budeme pokračovat i následujících týdnech.












