Přeskočit na obsah Přeskočit na navigaci Přeskočit na navigaci

Březen 2025

Auta jezdí na silnici, vlak musí mít kolejnici – 24. 3. – 28. 3. 2025

Poslední týden v březnu jsme se zaměřili na dopravu. Popovídali jsme si o dopravních prostředcích – pracovali jsme s obrazovým materiálem, procvičili si artikulačními a dechovými hrami motoriku mluvidel, hádali jsme dopravní prostředky v hádankách, sluchově jsme je rozpoznávali.

Ve výtvarné a pracovní činnosti děti dopravní prostředky vyráběly, barvami znázornily dopravní značky, které nás doprovázely celým týdnem – hra s auty, s vláčky, s autodráhou, ale i při pobytu venku – značky děti při procházkách vyhledávaly, společně jsme si vysvětlovali jejich význam.

Děti si poslechly čtené příběhy s ponaučením ,,O semaforu, který nechtěl cvičit“ a ,,Vláček Motoráček“ – společně jsme si o příbězích pověděli, nač jsou vlastně značky a semafory, proč je důležité dodržovat pravidla a také  mít úctu ke starším, apod.

Celým týdnem nás provázelo lokomoční cvičení a pohybové hry. Zaměřili jsme se s dětmi na běhání – rychle, pomalu, chůzi po zpátku, válení sudů, ale také masáž těla pomocí masážních míčků a ortopedických podložek, tzv. koberec, kterým posilujeme chodidlo, stimuluje činnost metabolismu, snižují únavu,…

V pátek jsme se s předškoláky navštívili Základní školu, kde pro nás paní ředitelka Mgr. Renata Pavlačková s dětmi z 1. třídy měla nachystaný program. Děti si vyzkoušely, jaké to je sedět v lavici jako žáci, společně se školáky zpívaly, počítaly, pověděly si o jaře a nakonec jsme měli možnost celou školu si prohlédnout.

Výtvarné a pracovní činnosti

Aktivity u stolečků, rozhovory na téma Doprava, volná hra dětí

Lokomoční cvičení a pohybové hry

Předškoláci na návštěvě na Základní škole

Jaro, léto, opakuje se to, podzim zima, stále dokola – 17. – 21. 3. 2025

Začalo jaro, ale protože zima se stále nevzdává, mohli jsme pozorovat, jak proměnlivé je počasí i přechod mezi zimou a jarem.
Děti si tak upevnily charakteristické znaky jara, léta, podzimu a zimy.
Toto téma se nám zajímavě prolínalo s počasím, denním režimem a časem jako takovým.
Jaro děti přivolávaly a oslavovaly jarními písničkami a jógovým cvičením, ale i společnou prožitkovou prací v podobě slunce, které mělo znázorňovat i čas.
Dětem byl vysvětlen význam slunce.
Na počest jara všichni namalovaly jarní květinu, čímž si zopakovaly jejich názvy a barvy.
Krásu jara děti vnímaly i v přírodě během vycházek po okolí.
Děti se tento týden zdokonalily především v chápání elementárních časových pojmů a orientují se také částečně v čase.
V rámci písničky se naučily dny v týdnu.
Počítali jsme roční období, dny v týdnu a kolik má rok měsíců.
Povídali jsme si o jednotlivých částech dne a vysvětlili si, co je pro typické pro dané části.
V rámci pohybových her si děti oblíbily hru na jarní úklid, kdy byly procvičeny lokomoční cviky.
 
Výtvarné a pracovní činnosti 
Relaxační cvičení
 
 
Po zimě maličko, vyskočí sluníčko, paprsky své natahuje, kvítka v zemi vytahuje – 10. – 14. 3. 2025
 Jaro je období, které v mateřské škole přináší spoustu nových podnětů a aktivit. Děti se společně učí o probouzení přírody po zimě – pozorujeme květiny, stromy, louky.
Výtvarnou činnost jsme zaměřili na první jarní květiny – sněženky. Děti stříhaly,  lepily, pracovaly s barvami.
Četli jsme si a vyprávěli si příběhy, které se vztahují k jaru a přírodě – ,,Jak Ondra s Adélkou přivolali jaro“ a příběh ,,Skřítek a jarní víla“. Společně jsme si příběhy poslechli, popovídali si o nich a díky příběhům a obrázkům jsme si popsali typické znaky jara.
Se skřítkem a jarní vílou jsme provedli artikulační a dechová cvičení, která děti baví, společně se u nich i nasmějeme.
Zahráli jsme si na Rozvetlou louku, kde děti procvičovaly barvy, názvy jarních květin.
Lokomoční cvičení bylo zaměřeno na prolézání tunelem, plazení, skoky snožmo, protažení těla, rovnováhu.
Seznámili jsme se s prvními jarními písničkami a básničkami. 
 
Výtvarná činnost – Sněženky
 
 
Lokomoční cvičení, pohybové hry
 
 
Artikulační a dechové cvičení
Tematické aktivity u stolečků a volné hry dětí
 
Já jsem z Rozsoch, to už vím, to je místo, kde bydlím – 3. – 7. 3. 2025

V tomto týdnu se děti zabývaly místem, kde žijí a porovnávaly vesnici s městem. Prohlíželi jsme si mapy a vysvětlili jejich význam. Na vycházkách jsme našli důležitá místa Rozsoch. Při hře na domečky se děti naučily představit a říct adresu. Každý si podle své fantazie vystříhal a slepil svůj dům, kde děti procvičily barvy a geometrické tvary. Domeček se všemi detaily se také učily kreslit. Hráli jsme pohybové hry na postřeh, počítali okna na budově školky a zdokonalovali se v orientaci ve svém blízkém okolí.

Výtvarné práce

Vycházky po okolí