Březen 2025
Auta jezdí na silnici, vlak musí mít kolejnici – 24. 3. – 28. 3. 2025
Poslední týden v březnu jsme se zaměřili na dopravu. Popovídali jsme si o dopravních prostředcích – pracovali jsme s obrazovým materiálem, procvičili si artikulačními a dechovými hrami motoriku mluvidel, hádali jsme dopravní prostředky v hádankách, sluchově jsme je rozpoznávali.
Ve výtvarné a pracovní činnosti děti dopravní prostředky vyráběly, barvami znázornily dopravní značky, které nás doprovázely celým týdnem – hra s auty, s vláčky, s autodráhou, ale i při pobytu venku – značky děti při procházkách vyhledávaly, společně jsme si vysvětlovali jejich význam.
Děti si poslechly čtené příběhy s ponaučením ,,O semaforu, který nechtěl cvičit“ a ,,Vláček Motoráček“ – společně jsme si o příbězích pověděli, nač jsou vlastně značky a semafory, proč je důležité dodržovat pravidla a také mít úctu ke starším, apod.
Celým týdnem nás provázelo lokomoční cvičení a pohybové hry. Zaměřili jsme se s dětmi na běhání – rychle, pomalu, chůzi po zpátku, válení sudů, ale také masáž těla pomocí masážních míčků a ortopedických podložek, tzv. koberec, kterým posilujeme chodidlo, stimuluje činnost metabolismu, snižují únavu,…
V pátek jsme se s předškoláky navštívili Základní školu, kde pro nás paní ředitelka Mgr. Renata Pavlačková s dětmi z 1. třídy měla nachystaný program. Děti si vyzkoušely, jaké to je sedět v lavici jako žáci, společně se školáky zpívaly, počítaly, pověděly si o jaře a nakonec jsme měli možnost celou školu si prohlédnout.
Výtvarné a pracovní činnosti
Aktivity u stolečků, rozhovory na téma Doprava, volná hra dětí
Lokomoční cvičení a pohybové hry
Předškoláci na návštěvě na Základní škole
Jaro, léto, opakuje se to, podzim zima, stále dokola – 17. – 21. 3. 2025



































V tomto týdnu se děti zabývaly místem, kde žijí a porovnávaly vesnici s městem. Prohlíželi jsme si mapy a vysvětlili jejich význam. Na vycházkách jsme našli důležitá místa Rozsoch. Při hře na domečky se děti naučily představit a říct adresu. Každý si podle své fantazie vystříhal a slepil svůj dům, kde děti procvičily barvy a geometrické tvary. Domeček se všemi detaily se také učily kreslit. Hráli jsme pohybové hry na postřeh, počítali okna na budově školky a zdokonalovali se v orientaci ve svém blízkém okolí.
Výtvarné práce
Vycházky po okolí